psychoterapia czy farmakoterapia? A może jedno i drugie?

Większość psychicznych reakcji na stres to zdecydowanie przykre doznania. Próbujemy uniknąć stresujących sytuacji, niestety, nie możemy uciec przed własnym organizmem, który prędzej czy później stres odreaguje. Dlatego warto nauczyć się relaksacji.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Logos
2016-08-02 13:43:08

Autorem metody i technik muzyczno-dramatycznych (MUZYKODRAMY)  jest koszaliński aktor, logopeda i muzykoterapeuta - Władysław Pitak, który w drugiej połowie lat 70-tych XX wieku prowadził badania nad wpływem muzyki i treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych dzieci szkół podstawowych, a zakończył je  w połowie lat 80-tych w zakresie roli  muzykodramy  w terapii dzieci nerwicowych i autystycznych.

Oto niektóre publikacje na ten temat:

1.W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
2.W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
3.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
4.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
5.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
6.W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
7.M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
8.W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
9.W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
10.W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
11.W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.

https://taniecterapeutyczny.blogspot.co … mment-form

Ena
2012-06-27 09:10:37

Witam,

chciałabym się skonsultować w sprawie córki. W sierpniu kończy dwa latka. Jest wesołym, pogodnym, kontaktowym dzieckiem.

Artykułuje dużo głosek: k, l, m, t, g, b.

problem polega na tym, że bardzo mało mówi: mama, tata, własne określenie dziadka, aba (żaba), kaka (kaczka), dodatkowo określa dźwięki wydawane przez zwierzątka. Wszystko czego chce potrafi natomiast pokazać.

Chciałabym się umówić na wizytę, żeby mógł Pan ocenić czy jest to jej "uroda", czy jakieś zaburzenie.

pozdrawiam

Logos
2012-04-17 13:32:48

Szkolenie i warsztaty: Jak radzić sobie ze stresem?

Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy "LOGOS" zaprasza na szkolenie i warsztaty: "Jak radzić sobie ze stresem?".

Głównym celem treningu jest rozwinięcie umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz twórczego wykorzystania stanu napięcia i stresu. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Miejsce i termin szkolenia są uzgadniane z uczestnikami.

Prowadzący:

Władysław Pitak - aktor estradowy, logopeda medialny, trener zdolności twórczych.

Zadaniem zajęć jest nauczenie umiejętności redukowania napięcia i praktyczne, pozytywne wykorzystanie stresu.

Program:

1. Psychofizjologiczne uwarunkowania podatności na stres.
2. Konsekwencje działania długotrwałego stresu - zaburzenia nerwicowe.
3. Temperament, nastawienie, doświadczenia a stres.
4. Test na poziom neurotyczności M. Rokeacha.
5. Vademecum działania antystresowego - dieta, odpoczynek, relacje z otoczeniem.
6. Techniki relaksacji neuromięśniowej, autogennej i wyobrażeniowej (Jacobson, Schultz, Maltz).

Metodologia:

Zajęcia prowadzone są w formie treningu (ćwiczenia praktyczne, komentarze).

Stosowane metody: praca w grupie, analiza przypadków, analiza monologu wewnętrznego, metoda inscenizacji, metody kwestionariuszowe.

Certyfikat: Trening radzenia sobie ze stresem kierowniczym.

Koszty:

- 2 000,00 - 3 000,00 zł dla grupy 10 - 18 osób bez kosztów wyżywienia i zakwaterowania).

Nasz adres:

Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy "LOGOS"
Kretomino k. Koszalina, ul. Pieczarek 4,
tel. (94) 340 60 06; 600 809 254
e-mail: orator@logos.webserwer.pl

lipka
2010-08-14 21:52:00

.
.

LOGOS-Koszalin
LOGOPEDIA MEDIALNA
http://logos.dt.pl/images/foto.jpg
Władysław Pitak



dla dziennikarzy, pracowników mediów, rzeczników prasowych, pracowników PR, menedżerów.

Zajęcia odbywają się  w formie 3-dniowych zjazdów (od piątku do niedzieli).
W programie między innymi zajęcia obejmujące zagadnienia z zakresu estetyki żywego słowa, interpretacji tekstów, elementów retoryki, pracy nad głosem, pracy przy mikrofonie, przygotowania wystąpienia przed kamerą, kształtowania wizerunku, elementów psychologii w komunikacji, technik pokonywania stresu.

Prowadzi je logopeda, muzykoterapeuta, aktor estradowy, operator kamer filmowych i telewizyjnych,   wizażysta – Władysław Pitak.


Adres:


Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy
„LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254



Kontakt:

e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
strony URL:
www.logos.pomorze.pl

mmm
2010-04-01 10:08:21

... Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg Schultza (CD lub VCD) ... Tym razem w swoim artykule W. Pitak omawia problematykę ...
www.naszagmina.pun.pl/viewtopic.php?pid=86 - Kopia
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
27.    Logo-muzyko-terapia w terapii nerwic - Nasze miasto, gmina ...
Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg Schultza (CD lub VCD) ... Tym razem w swoim artykule W. Pitak omawia problematykę rozwijania ruchu. ...
www.naszagmina.pun.pl/viewtopic.php?pid=75 - Kopia
>>>>>>>>>>>>>>>>>

Pokaż więcej wyników z www.naszagmina.pun.pl
28.    technikę wykonywania ćwiczeń leczniczych
Dnia 09.12.2004 r. odwiedził Lądek Zdrój Pan mgr Władysław Pitak. ... alergii itp), a także nerwic, stanów przemęczenia, spadku odporności na stres. ... Tematem był "Relaks i autogenia czyli uśmiechnij się mimo wszystko”. ...
ilinoys.republika.pl/technike.wykonywania.cwiczen.leczniczych.shtml - Kopia
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
29.    Album 2x VCD/DVD - Ćwiczenia relaksacyjne i autogenne #89538
Relaks progresywny Jacobsona + Trening autogenny Schultza Pełne wersje 2 ... Opracowanie i wykonanie: Władysław Pitak, muzykoterapeuta i logopeda medialny. 2. Jak radzić sobie ze stresem + omówienie technik relaksacyjnych Wykład, ...
www.polskastrefa.eu/.../album_2x_vcddvd … _8079.html - Kopia - Podobne
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
30.    Muzykoterapia na UMCS w Lublinie - www.pitak.fora.pl
Liczba postów: 7 - Liczba autorów: 6 - Ostatni post: 23 Sty
Chwila relaksu ... dla wykładowcy. Władysław Pitak wśród studentek. ... muzykoterapia w edukacji w tym także artystycznej (stres, lęk, ...
www.pitak.fora.pl/...relaksacja.../muzy … ie,91.html

Pynio
2010-02-03 20:23:32

Warsztaty dla lektorów
~~~~~~~~~~~~~~~~

http://www.orator.fora.pl/images/galleries/11029001164b12fb6c21a1f-535212-wm.jpg
Władysław Pitak - aktor i logopeda w jednej osobie w czasie warsztatów lektorskich w Kołobrzegu

~~~~~~~~~~~~~~~~

kontakt w sprawie szkoleń:

biuro@logos.dt.pl
tel.94-340-60-06

Wiki
2008-06-10 08:56:04

Trening Jacobsona to popularna nazwa techniki relaksacyjnej, której pomysłodawcą jest Edmund Jacobson.

Technika ta zakłada, że stany napięcia manifestują się przez kompulsywne myślenie o życiu, tzn. traktowanie większości spraw jako zmuszających do działania.

Trening Jacobsona polega na nauce napinania mięśni aż do automatyzacji. Trening powinno się odbywać najpierw w pozycji leżącej (relaksacja ogólna), po jakimś czasie w pozycji siedzącej, a następnie podczas wykonywania różnych czynności (relaksacja zróżnicowana).

Nauka relaksacji następuje w dwóch etapach:

relaksacja stopniowa – nauka napinania pojedynczych grup mięśni, potem innych,
relaksacja zróżnicowana – napina się pojedynczą grupę mięśni, inne pozostają rozluźnione (gdy nastąpi zautomatyzowanie czynności napinania mięśni - tylko potrzebna dla jakiejś pracy grupa jest napięta, pozostałe rozluźnione, np. do czytania napięte są tylko mięśnie powiek i czoła).
Korzyści z treningu Jacobsona, to przeciwdziałanie stanom lękowym, poprawa snu, polepszenie pracy narządów wewnętrznych.

Erka
2008-05-13 09:48:17

* AFAZJA (diagnoza i leczenie wg Łurii)

  ZABURZENIA W NADAWANIU MOWY
1. Zaburzenia motoryczno-dośrodkowe (aferentne)
(utrata lub niedokształcenie somestetycznych wzorców głosek)
czyli trudności w artykułowaniu głosek spowodowane brakiem czucia ułożenia narządów mowy - brak analizy i syntezy sygnalizacji z obwodu o aktualnej pozycji narządów mowy.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos21

* USZKODZENIA NACZYNIOWE OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO
Najczęstszą postacią uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego jest udar mózgowy występujący nagle, przeważnie we śnie lub w czasie wzmożonej psychofizycznej aktywności, i charakteryzujący się mniej lub bardziej zaburzoną świadomością oraz połowiczym porażeniem na tle zaburzeń krążenia mózgowego. Upośledzenie krążenia mózgowego jako przyczyna udaru może wystąpić pod wpływem różnorodnych zmian patologicznych, odzwierciedlających takie stany, jak: miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, zaburzenia czynności serca, choroby krwi, procesy uciskowe (nowotwory) i urazy.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos20 

* AFAZJA - REHABILITACJA LOGOPEDYCZNA
Terminem afazja (greckie fazis-mowa) określa się częściową lub całkowitą utratę umiejętności posługiwania się językiem, spowodowaną uszkodzeniem znajomości języka (rozumienia i nadawania), czemu towarzyszą mniejsze lub większe trudności w ponownym nauczeniu się go.
M. Maruszewski (1966) podaje następującą definicję afazji: "Afazja to spowodowane organicznym uszkodzeniem odpowiednich struktur mózgowych częściowe lub całkowite zaburzenie mechanizmów programujących czynności mowy człowieka, który już uprzednio opanował te czynności".
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos19

* NOWE TECHNOLOGIE W REHABILITACJI OSÓB JĄKAJĄCYCH SIĘ
Podczas mówienia jąkanie może przejawiać się jako powtarzanie części słów, powtarzanie części zdania lub przedłużone wymawianie niektórych głosek. W czasie mówienia mogą występować skurcze mięśni twarzy, szyi, tułowia lub kończyn, zwane współruchami.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos18

* MUTYZM JAKO PRZYCZYNA TRUDNOŚCI SZKOLNYCH
Artykuł ten ma na celu przybliżenie problemu mutyzmu. Napisałam go z myślą o tym, że może on być przydatny innym nauczycielom, którzy spotkają się z podobnym zjawiskiem w swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos17   

* BADANIA W UDARZE MÓZGU
W przypadku wystąpienia klinicznych objawów udaru mózgu konieczne jest wykonanie szeregu badań odpowiadających na pytanie: Czy to jest udar mózgu?
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos16

* CZYTAĆ WBREW GENOM
DYSLEKSJĘ DEFINIUJE SIĘ JAKO TRUDNOŚĆ W OPANOWANIU TECHNIKI CZYTANIA. OSOBY Z TYM ZABURZENIEM ZNACZNIE DRAMATYCZNIEJ TO OKREŚLAJĄ: GDY CZYTAM, WYDAJE MI SIĘ, ŻE ZWARIUJĘ. Dysleksja w różnym nasileniu jest zjawiskiem często spotykanym w praktyce szkolnej. W szerszym pojęciu, jest to ogół zaburzeń związanych z czytaniem i pisaniem. Trudność w czytaniu prawie zawsze występuje z dysortografią lub dysgrafią.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos15

* DLAAACZEGO SIĘ JĄKAMY?
Jąkanie jest nie tylko objawem nerwicy czy wad aparatu mowy. Jego przyczyną mogą być nieprawidłowości w budowie mózgu - pisze "Gazeta Wyborcza", powołując się na wyniki badań przedstawione w tygodniku "Lancet"..
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos14

* ALALIA, CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA MOWY
Alalia-czyli niedokształcenie mowy o typie afazji bywa nazywana szeregiem określeń, nie zawsze w pełni oddających istotę zaburzenia. W literaturze spotyka się..
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos13

* ALALIA i DYSLALIA
Alalia (zwana też niemotą, słuchoniemotą, afazją rozwojową) i dyslalia różnią się od afazji dziecięcej tym, że afazja jest częściową lub całkowitą utratą umiejętności mówienia lub rozumienia, podczas gdy przy alalii uszkodzenie struktur korowych następuje jeszcze przed rozwojem mowy
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos12

* AFAZJA - JAK POSTĘPOWAĆ Z AFATYKIEM
Afazja to zaburzenia mowy, których przyczyną mogą być uszkodzenia odpowiednich ośrodków w mózgu. Ogólnie można je podzielić na czuciowe (uszkodzenie ośrodków odbiorczych), kiedy pacjent ma kłopoty z odbiorem i rozumieniem mowy, pisma.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos11

* JĄKANIE SIĘ ZWIĄZANE JEST ZE SŁABĄ WSPÓŁPRACĄ OŚRODKÓW W OBRĘBIE MÓZGU
Stwierdzono dotąd, że jąkanie może mieć podłoże genetyczne. Nie wiadomo było jednak, w jaki sposób i dlaczego do niego dochodzi
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos10

* POROZUMIEWANIE PRZY POMOCY MOWY
Wyraz język ma dwa główne znaczenia: jedno konkretne, występujące w takich wyrażeniach, jak: pokazać komuś język, mlaskać językiem, a drugie abstrakcyjne, używane w takich zestawieniach, jak język sceniczny, szkolny, techniczny, język polski. Poza tym używa się tego wyrazu w zwrotach obrazowych, np. latać z językiem itd.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos01

* DYKCJA (oddychanie dynamiczne)
Oddychanie dynamiczne (w czasie wydawania głosu) polega na ścisłej korelacji mechaniki oddechu z logiką wypowiadanego tekstu.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos02

* JĘZYK SIĘ ZACINA
W Koszalinie jąka się ponad tysiąc dorosłych mieszkańców (1 procent populacji). Są wśród nich osoby ze świecznika: politycy, szefowie mniejszych i większych firm, ale także szukający pracy studenci i marzący o karierze uczniowie szkół średnich.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos03

* NIE MA JĄKANIA "OD ZAWSZE"
Nie ma czegoś takiego, co moglibyśmy określić, że ktoś się jąkał "od zawsze". Ten ktoś mógł mieć do tego predyspozycje, mógł mieć inklinacje i to padło na niewłaściwy grunt: rodzina, środowisko w którym się obraca, itd. Tak, zanim się dojdzie do jąkania, trzeba odbyć nieraz długą drogę. To się nie dzieje z dnia na dzień.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos04

* AGRESJA A JĄKANIE
Trudno jest być jedynakiem. Jeszcze trudniej jest mieć nadopiekuńczą matkę. Bardzo źle, kiedy ojciec nie zgadza się z matką w wychowaniu jedynaka.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos05

* WIRTUALNY WYWIAD Z UDAREM MÓZGU
Poniższy felieton próbuje przybliżyć czytelnikowi problem związany z utratą rozumienia, mowy, czytania i pisania - zwany afazją.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos06

* DYKCJA (fonacja i rezonans)
Ćwiczenia głosowe prowadzi się po przerobieniu ćwiczeń oddechowych. Nie powinny one trwać długo, aby nie powodowały zmęczenia mięśni krtani.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos07

* AFAZJA - UTRATA ZNAJOMOŚCI JĘZYKA
Można powiedzieć, że jest to właściwie utrata częściowa lub całkowita znajomości języka, jego rozumienia i nadawania, występują także trudności w jego ponownym nauczeniu się.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos08

* PRANAJAMA - ODDYCHANIE NA JĄKANIE
Prezentowane poniżej ćwiczenia są wzorowane na jodze i mają na celu pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużenie fazy wydechowej.
>>> więcej >>> www.logos.pomorze.pl/logos09

autorem powyższych artykułów jest
Władysław Pitak

Posiada wszechstronną wiedzę i umiejętności w zakresie kształcenia zdolności twórczych i terapii nerwic, wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania.
Przez wiele lat aktywnie uczestniczył w różnych formach terapii i ekspresji estetycznej, był  wykładowcą i jest trenerem  w dziedzinie:
- kultura żywego słowa i metodyka pracy kulturalno-oświatowej
- relaksacja i animacja muzyczna
- komunikacja interpersonalna i ekspresja dramatyczna
- psychopatologia i psychoterapia
- muzykoterapia jako zabieg sanatoryjny
- trening aktorski w kształceniu zdolności werbalnych i niewerbalnych

kontakt internetowy:
logos@logos.pomorze.pl
www.logos.pomorze.pl
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy "LOGOS"

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs https://www.hotels-world.pl Polskie Okna ciechocinek nocleg krawiec Kraków