psychoterapia czy farmakoterapia? A może jedno i drugie?

Większość psychicznych reakcji na stres to zdecydowanie przykre doznania. Próbujemy uniknąć stresujących sytuacji, niestety, nie możemy uciec przed własnym organizmem, który prędzej czy później stres odreaguje. Dlatego warto nauczyć się relaksacji.

#1 2007-08-07 20:01:51

Daria

Gość

udało mi się pokonać bulimię

Witam Was Kochani...chce się Wam pochwalić mi udało siępokonać bulimię, fakt nie chorowalam długo bo zaledwie od lutego tego roku, ale t było straszne, teraz powolutku dochodzę do siebie, poznałam chłopaka, zaczyna mi się życie układać, wierzę że każdemu kto tylko uwierzy w siebie a sobie radę, chodziłam do psychiatry i nadal chodze bo biore jeszcze leki m.in rexetin, ale najbardziej pomogły mi wizyty u psychologa, moja historia jest bardzo długa, ale to nastepnym razem..całuje

#2 2007-08-08 21:33:46

Logos

Administrator

Punktów :   

Re: udało mi się pokonać bulimię

Jest ci gorąco, trzęsą Ci się ręce, łamie głos, w głowie pustka, wydaje Ci się, że nikt nie jest w stanie Ci pomóc. To typowe objawy stresu.
   
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM ?


Gdy nasz mózg odbierze sygnał o zagrożeniu, do organizmu zostają uwolnione pewne hormony i specyficzne substancje chemiczne. One uaktywniają z kolei niektóre organy i narządy organizmu. Wtedy to właśnie zachodzą reakcje, które powodują typowe objawy stresu, ale stawiają również organizm w stan gotowości.

A co dzieje się wtedy w naszej psychice? Najczęściej czujemy niepokój, gniew, strach, przerażenie. W głowie mamy pustkę, nie możemy się na niczym skoncentrować. Mogą pojawić się kłopoty ze snem, trudności w podejmowaniu decyzji. Często dopada nas poczucie bezradności.

Większość tych psychicznych reakcji na stres to zdecydowanie przykre doznania. Próbujemy uniknąć stresujących sytuacji, niestety, nie możemy uciec przed własnym organizmem, który prędzej czy później stres odreaguje. Dlatego warto nauczyć się tego, jak radzić sobie ze stresem.

Ze stresem nie ma żartów. Można go jednak nieco opanować. Nadarza się ku temu znakomita okazja:  zobacz fragmenty ćwiczeń na filmie:

Uwaga!
Po kliknięciu na wybranym adresie, poczekaj chwilę na załadowanie filmu.

01.Jaskinia Galoshttp://logos.dt.pl/video/galos.mp4

02.Relaks Jacobsona = http://logos.dt.pl/video/Jacobson.mp4

03.Joga lecznicza = http://logos.dt.pl/video/joga_lecznicza.mp4

04.Muzykoterapia dla dzieci = http://logos.dt.pl/video/logomuzyka1.mp4

05.Muzykoterapia dla dzieci = http://logos.dt.pl/video/logomuzyka2.mp4

06.Muzykoterapia dla dorosłych = http://logos.dt.pl/video/logomuzyka3.mp4

07.Ćwiczenia oddechowe - Pranajama = http://logos.dt.pl/video/pranajama.mp4

08.Omówienie technik relaksacyjnych = http://logos.dt.pl/video/relaks.mp4

09.Trening autogenny Schultza = http://logos.dt.pl/video/Schultz.mp4

10.Jak radzić sobie ze stresem? = http://logos.dt.pl/video/stres.mp4

Szczegółowe informacje i składanie zamówień:
www.logos.dt.pl/oferty
biuro@logos.dt.pl
tel.094-340-60-06

Offline

#3 2007-08-16 12:26:28

Alexis

Moderator

Punktów :   

Re: udało mi się pokonać bulimię

RECEPTA ANTYSTRESOWA
---------------------- ----------------
Czasem ściśnie Cię w żołądku, usztywni plecy, załomocze w sercu albo obudzi w środku nocy. Stres dzień po dniu zatruwa każdą komórkę Twojego ciała. Niezauważalnie rujnuje Twój organizm. Depresja, bezsenność, wrzody żołądka, nadciśnienie, a nawet bezpłodność mogą być spowodowane długotrwałym stresem. Czy można temu zapobiec?

http://logos.dt.pl/images/RELAX1.JPG

Zadbaj o dobry nastrój
----------------------------
Gdy się stresujesz, Twój oddech staje się szybki i płytki. To prowadzi do niedotlenienia całego organizmu, a przede wszystkim mózgu. Jeśli stres się utrzymuje, pojawiają się uczucie osamotnienia, depresja, trudności z pamięcią i koncentracją. To efekt działania kortyzolu, hormonu stresu, którego wysoki poziom blokuje produkcję dopaminy, hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie. Dodatkowo długotrwały stres zaburza proces wydzielania estrogenów, żeńskich hormonów płciowych. W efekcie owulacja i miesiączka są nieregularne. Co więcej, możesz mieć nawet trudności z zajściem w ciążę.

http://logos.dt.pl/images/mooszelka.GIF

Jak pokonać stres?
--------------------
Zafunduj sobie kurację światłem. Kup specjalną lampę, która daje światło 10 000 luksów, jak słońce latem. Poprawi ono produkcję serotoniny, hormonu szczęścia.
Codziennie rano pij szklankę "koktajlu szczęścia": trzy łyżki niesłodzonego kakao, dwie łyżki cukru waniliowego i łyżkę mączki ziemniaczanej wymieszaj z dwoma szklankami mleka. Całość podgrzej na wolnym ogniu, aż składniki się rozpuszczą i mikstura zgęstnieje. Do gorącego koktajlu dodaj dwa pokrojone w plasterki banany i łyżkę płatków migdałowych. Wymieszaj, wystudź i zjedz.
Na stres najlepszy jest seks. Kochajcie się bez pośpiechu. Najlepiej przy spokojnej, rytmicznej muzyce.

http://logos.dt.pl/images/PIANO.JPG

Nie poddawaj się we śnie
-------------------------
Kłopoty ze snem pojawiają się niemal zawsze, gdy coś Cię trapi. Śpisz niespokojnie, budzisz się. Skutkiem niewyspania są ciągłe zmęczenie i huśtawka nastrojów. Twój biologiczny zegar sam reguluje cykl snu, produkując melatoninę i serotoninę, hormony odpowiedzialne za zdrowy sen. Stres zaburza proces ich wytwarzania. Jeśli poziom hormonów nie jest dostatecznie wysoki, sen staje się przerywany i płytki. Pojawiają się trudności z zasypianiem, koszmary nocne i poranne zmęczenie. Wysoki poziom hormonów stresu wprowadza organizm w stan gotowości do czuwania i uniemożliwia spokojny sen.

http://logos.dt.pl/images/poskro4.jpg

Jak pokonać stres?
-------------------
Gimnastykuj się przynajmniej pół godziny dziennie. Ćwiczenia podwyższają poziom endorfin, naturalnych substancji odprężających i przeciwbólowych. Nie jedz przed snem. Ostatni posiłek najlepiej zjeść przed godziną 18. Pamiętaj, żeby nie zabierać pracy do domu. Rozmyślanie o problemach zawodowych przed snem może zaburzać jego przebieg.
Przed snem wypij herbatkę z melisy. Pozwoli Ci spokojnie usnąć. Niech Twoja sypialnia będzie miejscem przeznaczonym jedynie do odpoczynku i seksu. Najlepiej, byś w sypialni nie trzymał telewizora ani nie pracował w niej.


http://logos.dt.pl/Schultz-Maltz3.jpg

Zatroszcz się o żołądek
--------------------------
Pieczenie i ssanie w żołądku wcale nie musi oznaczać głodu. Może być reakcją Twojego organizmu na wczorajszą awanturę z ukochanym lub stanie w korku, gdy się spieszysz. Wiele z nas w stresie sięga po coś słodkiego. Po zjedzeniu czekoladowego batonika czujesz nagły przypływ dobrego humoru, ale jest on tylko chwilowy. Nagły wzrost poziomu glukozy we krwi poprawia nastrój. Jednak po kilkunastu minutach poziom cukru gwałtownie spada, powodując ponowne drastyczne obniżenie nastroju. Jeśli słodkie przekąski wejdą Ci w nawyk, pojawią się zbędne wałeczki tłuszczu, a to kolejny powód do zmartwień. Żyjąc w stresie, powinieneś unikać kofeiny, która pobudza centralny układ nerwowy i potęguje uczucie rozdrażnienia. Układ pokarmowy najczulej reaguje na stres, najczęściej rozpychaniem w żołądku, zgagą, zaparciami. Gdy jesteś zrelaksowany, jedzenie pozostaje w żołądku przez około pół godziny, zaś stres drastycznie zaburza trawienie i sprawia, że zalega ono tam 48 godzin. Fermentujące pokarmy mogą powodować biegunkę lub wzdęcia. Stres nasila te dolegliwości. Długotrwałe napięcie może przyczynić się do powstania wrzodów żołądka.

http://logos.dt.pl/obrazki/baba7.gif


Jak pokonać stres?
----------------------
Codziennie rano wypij szklankę wody o temp. pokojowej. Wyeliminuje zaparcia i uwolni organizm od zatruwających toksyn. Koniecznie jedz o stałych porach. Najlepiej nieduże posiłki cztery, pięć razy dziennie. Jeśli czujesz, że uczucie głodu jest nie do zniesienia, sięgnij po marchewkę, ryżowe pieczywo lub filiżankę zielonej herbaty. Dają uczucie sytości, a nie tuczą.

Jedz świeże warzywa i owoce, szczególnie banany, cebulę, pory i czosnek. Wspomagają odporność organizmu. Pij jogurty, które odbudowują naturalną florę bakteryjną.
Twoja dieta powinna być bogata w magnez. Dlatego pij kakao, jedz orzechy, soję, kaszę gryczaną i sezam. Unikaj alkoholu. Drażni on śluzówkę żołądka, powodując bóle i uczucie pieczenia.

http://logos.dt.pl/obrazki/kuchnia29.gif

Walcz o odporność
--------------------
Stres zaburza produkcję białych krwinek, odpowiedzialnych za walkę z chorobotwórczymi drobnoustrojami. Gdy trwa długo, Twój organizm przestaje dawać sobie radę. Nie potrafi walczyć jednocześnie z chorobą i stresem. Osłabiony stresem organizm jest bardziej narażony na choroby serca, nowotwory, wylew, cukrzycę czy bezpłodność. Hormony stresu mogą też zwiększać ilość "złego" cholesterolu (LDL) we krwi. Jeśli jest go za dużo, powoduje przyspieszanie odkładania się na ścianach naczyń płytki miażdżycowej, a to zwiększa ryzyko zawałów serca. Długotrwały stres może powodować też zaburzenia krzepnięcia, co prowadzi do powstawania zakrzepów, zaburzeń krążenia i zwiększa ryzyko zatorów tętnicy płucnej oraz udaru mózgu. Nadmierny stres może prowadzić też do nadciśnienia.

http://logos.dt.pl/obrazki/makieta1.jpg

Jak pokonać stres?
--------------------
Bierz witaminę C lub wyciąg z pestek grejpfruta. Wspomogą układ odpornościowy.
Ćwicz głębokie oddechy przynajmniej dziesięć minut dziennie. Usiądź wygodnie, z dala od hałasu i staraj się oddychać brzuchem, tak by pracowała przepona. To pozwoli Twojemu organizmowi powrócić choć na chwilę do stanu równowagi.
Nie bagatelizuj sygnałów ostrzegawczych wysyłanych przez Twoje ciało. Objawem przeciążenia stresem może być pojawienie się opryszczki wargowej i innych infekcji.

W Twojej diecie nie może zabraknąć oliwy z oliwek. Zawiera ona dużo przeciwutleniaczy zapobiegających miażdżycy. Unikaj jedzenia tłustych potraw i niezdrowych przekąsek, np. chipsów, które zwiększają ilość "złego" cholesterolu we krwi.
Regularnie ćwicz. Możesz pływać, biegać, jeździć na rowerze. Ruch zwiększy wydolność mięśnia sercowego i poprawi kondycję układu krwionośnego.

http://logos.dt.pl/obrazki/nerwica.jpg

http://logos.pomorze.pl/obrazki/niebo.jpg

Offline

#4 2008-02-16 13:45:48

Gosia

Gość

Re: udało mi się pokonać bulimię

Dlaczego jednak nie cieszy mnie to, ze wychodze, zostaje, robie rzeczy normalne. Brak sil by sie cieszyc. A juz prawie jestem zdrowa" odpowiedziałaś sobie sama na pytanie - już prawie jestem zdrowa . Czy widziałaś kiedyś zdrowego człowieka ,który by się cieszył z tego ,że wychodzi zostaje , robi rzeczy normalne - bo ja osobiście nie . Dopiero choroba uczy nas pokory , uczy nas że trzeba się cieszyć nawet z najdrobniejszych rzeczy (kurczę nie poznaję sama siebie). Kiedy zachorowałam na nerwicę niejednokrotnie powtarzałam,że życie się dla mnie skończyło - teraz widzę ,że to wcale nie jest tak ,że ta nasza choroba ma jakiś głębszy cel , że potrafimy dostrzec wiele rzeczy , których byśmy nie dostrzegli będąc zdrowymi . Jeżeli chodzi Agnieszko o Twoje dzisiejsze samopoczucie to może posłużę się cytatem "pomimo ,że czasami czujemy się bezradni , postarajmy się przyjąć zasadę ,iż każdy z nas ma w sobie SIŁĘ , którą może wykorzystać , jeśli zajdzie taka potrzeba"

#5 2010-08-25 09:23:18

Marek

Gość

Re: udało mi się pokonać bulimię

.
Linki do artykułów dot. relaksacji
.
@@@
.
* PSYCHOCYBERNETYKA
Znany cybernetyk, Heiz von Foerster, sformułował tezę, że nasza psychika nie odbiera rzeczywistości takiej, jaka ona jest, tylko taką, jak wierzy, że ona jest. W efekcie sami ją kształtujemy. Natomiast fizyk Jack Scarlatti sformułował tezę, że świadomość wywołuje pewien rodzaj pola biograwitacyjnego, które jest w stanie wpływać na strukturę materii.
>>> więcej >>> www.logos.dt.pl/relaks15
.
* AUTOHIPNOZA czyli TRENING AUTOGENNY
(...) hipnoza (...), a konkretnie stosowana w transie sugestia podawana przez obcego człowieka, może być szkodliwa a nawet bardzo niebezpieczna. Inaczej sprawa wygląda, gdy pracujemy na tej płaszczyźnie sami ze sobą, ponieważ w świecie podświadomości sami jesteśmy najdoskonalszymi ekspertami w sprawach własnego życia.
>>>    więcej  >>>  www.logos.dt.pl/relaks14   
.
* RELAKS - TECHNIKI RELAKSACYJNE (fragmenty)
Opierając się na literaturze przedmiotu, badaniach własnych oraz nagromadzonym doświadczeniu należy stwierdzić, że metody relaksowo-koncentrujące mogą okazać się bardzo przydatne przynajmniej w dwóch powiązanych ze sobą dziedzinach ludzkiego życia: w konstruktywnym radzeniu sobie ze stresem oraz w edukacji, w jej aspektach związanych z samowychowaniem i kształceniem.
>>> więcej>>> www.logos.dt.pl/relaks13
.
* PRANAYAMA
Abyśmy zrozumieli działanie pranajamy na dobre samopoczucie ciała, musimy wiedzieć, że głębokość i częstotliwość oddychania jest kierowana przez oddechowe ośrodki nerwowe w mózgu. Ta regulacja uwarunkowana jest potrzebami przemiany materii w naszym organizmie i przebiega automatycznie poza naszą świadomością.
>>> więcej    >>> www.logos.dt.pl/relaks12
.
* WPŁYW RYTMÓW PRZYRODY NA ŻYCIE CZŁOWIEKA
Obserwacje zmian zachodzących w psychice człowieka, zwłaszcza w nasilaniu się zmian agresywnych, umożliwiły ustalenie pewnych prawidłowości w oddziaływaniu Księżyca na ludzkie zachowania.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks01
.
* RELAKS I UŚMIECH... MIMO WSZYSTKO
Codziennym zjawiskiem współczesnej cywilizacji jest stan wzmożonego napięcia psychofizycznego. Kiedy spostrzegamy coś niebezpiecznego, nasz organizm automatycznie przygotowuje się do zwiększonego wysiłku.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks02
.
* RELAKS I AUTOGENIA
Jak zwalczać własny lęk i niepokój? Jak nauczyć się stanów wewnętrznego odprężenia i spokoju? Jak tworzyć pozytywny i dojrzały obraz siebie?
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks03 
.
* RELAKS DLA BIG BEATOWCÓW
Jako instruktor teatralny, aktor i pedagog, zatrudniany przez prawie 40 lat w placówkach kulturalnych, poradniach i sanatoriach, często stosowałem elementy psychodramy, relaksacji i autogenii dla kształcenia zdolności twórczych, a także w terapii nerwic, wad i zaburzeń mowy czytania i pisania.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks04
.
* RELAKSACJA wg JACOBSONA dla dzieci
Jest najstarszą (1938) techniką relaksacyjną i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks05
.
* RELAKSACJA wg WINTREBERTA dla dzieci
Jest najczęściej stosowanym ćwiczeniem opracowanym przez tego znanego neuropsychiatrę dziecięcego.
>>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/relaks06
.
* TRENING AUTOGENNY dla dzieci
Jest drugą, znaną techniką relaksacji. Opiera się on na działaniu autosugestii i wymaga umiejętności koncentracji umysłowej.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks07
.
* CHORE DZIECKO TEŻ CHCE SIĘ BAWIĆ
Poniższy materiał adresowany jest do rodziców, opiekunów, rodzeństwa i kolegów, którzy opiekują się chorym dzieckiem leżącym w łóżku lub unieruchomionym na pewien czas.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks08 
.
* RELAKSACJA PROGRESYWNA wg JACOBSONA
Strona zawiera dokładne opisy z tekstami instrukcji ćwiczenia relaksacji progresywnej wg Jacobsona.
>>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/relaks09 
.
* TRENING AUTOGENNY wg SCHULTZA
Strona zawiera dokładne opisy z tekstami instrukcji treningu autogennego wg Schultza.
>>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/relaks10
  .
* RELAKSACJA ODDECHOWA DLA DZIECI
Stosowaną powszechnie techniką relaksacyjno-usprawniającą jest gimnastyka oddechowa. Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci autystycznych, oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/relaks11
.

#6 2017-07-18 16:18:50

prana

Moderator

Punktów :   

Re: udało mi się pokonać bulimię

RELAKS i UŚMIECH... MIMO WSZYSTKO
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Władysław Andrzej Pitak, aktor, pedagog, logopeda. Postać znana w Koszalinie i województwie, barwna. Kiedyś, w latach siedemdziesiątych był bohaterem wielu artykułów prasowych. Potem zniknął z życia publicznego (...), by po jakimś czasie wcielić się w kolejną, życiową rolę.
(Alina Konieczna, Głos Pomorza 25-27.03.1989)
=
Codziennym zjawiskiem współczesnej cywilizacji jest stan wzmożonego napięcia psychofizycznego. Kiedy spostrzegamy coś niebezpiecznego, nasz organizm automatycznie przygotowuje się do zwiększonego wysiłku. Następuje wzrost ciśnienia krwi, częstość oddychania, szybkość przemiany materii. Temu wszystkiemu towarzyszy ogromne napięcie mięśni, które kiedyś może doprowadzić do odczuwania dolegliwości w postaci bólu głowy, uczucia mdłości, opadania żołądka, drżenia całego ciała i omdleń.
=
Dobrym lekarstwem, usuwającym napięcia określonych grup mięśni organizmu, naczyń krwionośnych i całego układu nerwowego są techniki relaksacyjne, czyli metody odprężania organizmu przy jednoczesnym świadomym obniżaniu aktywności myślowej.
=
BEETHOVEN ZAMIAST TABLETKI
.
http://www.emerytka.fora.pl/oferty,19/r … vd,25.html

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Pytanie do admina mały ekonomista